خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 11:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

رایزنی در خصوص حق‌آبه هیرمند و دریاچه هامون در سفر نماینده ایران به افغانستان/ عدم وجود حاکمیت فراگیر نگران‌کننده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد عدم وجود حاکمیت فراگیر وضعیت کشور افغانستان را نگران کننده کرده است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت سفر نماینده ایران در امور افغانستان به این کشور، گفت: شرایطی مانند عدم وجود حاکمیت فراگیر، معیشت مردم و فقر وضعیت کشور افغانستان را نگران کننده کرده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان باید اذعان کرد آمریکایی ها دارایی های افغانستان را بلوکه کرده اند که این موضوع نیز بر سرنوشت این کشور تاثیر می گذارد و برای جمهوری اسلامی نیز دارای اهمیت است.



وی ادامه داد: باید یادآور شد موضوع حق آبه هیرمند و دریاچه تالاب هامون و فعال شدن بازارچه های مرزی از جمله موضوعاتی است که طبق هماهنگی های گذشته مقرر شده در سفر نماینده ایران در امور افغانستان به این کشور پیگیری شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ماموریت نماینده ایران در امور افغانستان در راستای تسهیل تبادلات در حوزه های مختلف میان دو کشور است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه را تشکیل داد تا افغانستان بتواند دولت فراگیر داشته باشد از این رو سفر قمی به این کشور دارای اهمیت دوچندان است و در نخستین دیدار نیز مذاکرات مثبت ارزیابی شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 331501
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار